نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2339
-
الف
+

جایزه عالی سینما در یک جشنواره هندی به افغانستان می رسد

«جایزه عالی سینما» درسیزدهمین جشنواره فلم «نویدا هندوستان» به «افغانستان » می رسد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «جایزه عالی سینما»  درسیزدهمین جشنواره فلم «نویدا هندوستان» به  «افغانستان» رسد.

«صحرا کریمی» در صفحه مجازی خود نوشت :«یک جای این دنیا نتیجه زحماتی که در عرصه سینما می کشم را قدردانی می کنند. «خوشحالم که «جایزه عالی سینما» در بخش بین الملل جشنواره فلم نویدا کشور هند به افغانستان‬ می رسد. و من این افتخار را دارم که این جایزه را کسب کنم ،نام سینمای افغانستان همیشه پر آوازه باد.»

جشنواره فلم «نویدا» جشنواره‌ای است که در کشور هند برگزار و فلم‌سازان از کشور‌های مختلف آثار خود را در آن عرضه می‌کنند. این جشنواره اهمیت ویژه‌ای برای فلمسازان قائل است.

 صحرا کریمی

صحرا کریمی، رییس جدید افغان فلم متولد ٣١ ثور(اردیبهشت) ۱۳۶۲ در تهران ایران است. او یکی از زنان تاثیر‌گذار امروز جامعه افغانستان است. صحرا اولین بار با بازی در فلم «دختران خورشید»، به کارگردانی «مریم شهریار» و «خواب سفید»، به کارگردانی «حمید جبلی» در ایران پا به عرصه سینما گذاشت.

بانو کریمی پس از بازی در این 2 فلم، تحصیلات آکادمیک خود را در رشته سینما در پراگ به پایان رساند.

آثار این کارگردان جوان افغان در بیش از ١۵٠ جشنواره بین‌المللی فلم به نمایش درآمده است؛ فلم مستند «زنان افغان پشت فرمان رانندگی» او توانست ١٨ جایزه بین‌المللی، ازجمله جایزه بهترین فلم مستند سال ٢٠١٠ اسلواکی را کسب کند و از تلویزیون آرته فرانسه پخش شود.

هم‌چنین فلم بلند داستانی او به نام «نسیمه؛ خاطرات روزانه دختری مهاجر» در سال ٢٠١٠ توانست جایزه «گراند پریکس کداک» را کسب کند. این فلم پیش‌تر کاندیدای کسب اسکار دانشجویی نیز شده بود. 

وی همچنین فلم سینمایی «حوا، مریم، عایشه» را کارگردانی کرده است که در جشنواره های مختلف جهانی جواز بسیار رار کسب کرده است.

در پیوند با این گزارش بخوانید:

«صحرا کریمی» در راس بزرگترین نهاد سینمایی افغانستان قرار گرفت

صحرا کریمی : فلم سازان ایرانی به افغانستان به عنوان یک طعمه اقتصادی نگاه نکنند

رقابت فلم افغانستانی «حوا،مریم،عایشه» در سه جشنواره بین المللی/از کوریای جنوبی تا کالیفرنیا و ترکیه

«سینما پارک» کابل در مقابل چشمان رئیس «افغان فلم» تخریب شد

 م ا

نظر شما
ارسال نظر